13. 7. 2015

"Zdravý" třešňový koláč


Jsou tady prázdniny a slečna Denisa se rozhodla, že dá blogu zaše šanci. Pravdou je, že mám stále "nutkání" něco napsat, ale nápady nepřicházejí. 
A teď z jiného soudku. Od začátku léta jsem se rozhodla, že budu zase žít zdravěji. A tak jsem začala vařit a péct zdravé varianty mých různých pokrmů. Dnes se s Vámi podělím o třešňový koláč.
...................................................................................................................
Budete potřebovat:
• 2 hrnky namletých ovesných vloček
• 2x vejce
• mléko
• 1/2 prášku do pečiva
• 500g třěšní
• kakao
•pečící papír
• forma na dorty/ plech
...................................................................................................................
Postup: 
Nejdříve si nameleme 2 hrnky ovesných vloček, které poté smícháme s 1/2 prášku do pečiva. Pak přidáme 2 vajíčka, přilijeme cca 1 hrnek mléka a uděláme těsto. 
Jako další si přichystáme plech na pečení (já použila dortovou formu) a dovnitř vložíme pečící papír. Jako první dáme na plech asi hrst třešní, na to nalijeme půlku misky těsta a na těsto opět položíme třešně. 
Jako další krok do zbylého těsta přisypeme kakao a zbytek těsta nalijeme opět na plech. Na povrch budoucího koláče opět nasypeme třešně a dáme do předehřáté trouby (180°C) a pečeme cca 45 minut. 
Po 45 minutách koláč vytáhneme a necháme vychladnout. Po vychladnutí koláč vytáhneme z formy, rozkrájíme a můžeme podávat. Já si na koláč nasypala moučkový cukr a polila jej trochou agávového sirupu. 
...................................................................................................................
Snad Vám koláč bude aspoň trošku chutnat. Mě teda rozhodně chutná. A teď i doufám, že jsem ten postup napsala dostatečně srozumitelně. Věc se má tak, že popis pracovního postupu bych si na sloh nikdy nevybrala, takže asi tak. Každopádně Vám přeji hezký zbytek dne a doufám, že se i v budoucnu na tento blog přijdete podívat :) 

1 komentář:

Děkuji za vaše komentáře , ať už jdou pozitivní, nebo necgativní.